Vill du ta del av Italienska Smakers portfolio?

Supply and Demand Feasibility study

Vi utgår alltid från svenska företagets behov och för att ta reda på detta så gör vi en behovsanalys (feasability) för att sedan kunna matcha den svenska efterfrågan med det italienska utbudet. Av erfarenhet så har vi noterat att det finns tre faktorer som är återkommande “funderingar” från inköpare i Sverige. 

Pris (kontrakt), transport (logistik) och utseende :-) 

Logistik

Olika företag kräver olika lösningar. Vi utmärker oss genom att via etablerade partners  kunna erbjuda agila logistiklösningar. 

Många har naturligtvis redan etablerade  “stabila relationer” men våra lösningar är värda att testa. Vid behov så gör vi en kvick “ behovsanalys” där vi kan ta fram bästa lösningen för att producentens varor ska nå önskad destination i Sverige. Pris, tid och hållbarhet är våra variabler i den typen av analys.  När vi tex fraktar mjöl så använder vi oss av tåg från Milano;-) 

   

Paketering - Vilken design och återvinningsgrad ska produkten ha? 

“Plastic tax” har påskyndat arbetet att få företag att se över paketeringsalternativ. Vi har till exempel en producent som erbjuder en “plast” gjord på majstärkelse istället för olja. 

 

Kontrakt - Typ av kontrakt eller affärsuppgörelse

Private label eller white label? Ska produkten lanseras med befintligt Italienskt varumärke eller ska man utveckla ett “svenskt brand”. Om namnet på produkten är omöjligt att uttala så är det nog värt att fundera på en re-branding. Vi kan hantera och vara med under hela processen för att samtliga parter ska bli nöjda med affärsuppgörelsen.  

 

Målet för oss är att skapa långvariga relationer med samtliga partners. 
Den korrekta definitionen är att vi är “intermediärer inom food and beverage”.